August 06, 2009

Amirun Nabiel - Demam Panas


06.08.09 ( 11.00 pm ) - Waktu ni aku berada di Damai Service Hospital Taman Melawati. Anak aku Amirun Nabiel dimasukkan ke wad Dahlia D2 kerana mengalami demam panas.

Nabiel mula mengalami demam pada 03.08.09. Waktu aku ambil dia di Tadika Rashad pada jam 6.30 pm dia dah mula demam. Petang tu juga aku hantar dia ke Klinik Setia berdekatan pasaraya Ong Tai Kim ( kat area rumah aku ). Suhu badan dicatatkan 39 C. Doktor masukkan ubat melalui bontot.

Malamtu demam dia kejap turun kejap naik. 1/2 jam lepas bagi ubat ok. Lepas 4 jam dah mula panas. Risau aku dibuatnye.

04.08.09 - Hari ni aku ambil E/L coz nak jaga abil. Wife aku dalam pantang anak kami yg ketiga. Diapun tak larat nak jaga abil dan baby lagi. Kesian dia. So aku kenelah ambil cuti. Lagipun cuti aku banyak lagi. keje memang tgh melambak kat opis tu. tapi bagi aku family first. Petang tu aku bawa Abil ke Damai Service Hospital Tmn Melawati. Kat sini rekod dia semua lengkap. Dulu dia lahir kat sini. Doktor Asmawati bagi ubat & bagi tau kalau dia tak ok sampai hari Jumaat kene dtg blk utk ambil darah.

05.08.09 - Aku dah keje balik hari ni. Malam tadi tgk demam dia dah agak kurang. Tapi Abil masih tak ke sekolah. Wife aku kene jaga Abil & baby hari ni. Harap2 dia larat la nak jaga dua2. Abil ni kalau sihat sikit mula lah dgn perangai aktif dia tu. Kadang2 hilang sabar gak aku. Menjelag malam, demam Abil makin teruk. Ubat yg sepatutnya diberi setiap 6 jam tapi aku terpaksa bagi setiap 4 atau 5 jam. Aku dah mula panik. Teringat balik masa umur dia 2 tahun dulu. Demam panas dia tinggi hampir2 nak kene sawan tarik. nasib baik aku cepat mandikan dan bawa ke hospital. Alhamdulillah... masatu tiada perkara yg tak diingini berlaku. Sejak tu aku jadi fobia bila anak aku demam.




06.08.09 - Jam 10.00 am aku bawa Abil ke Damai Service Hospital. Badan dia masih panas. Abil terpaksa di tahan di wad. Doktor terpaksa ambil ujian darah dan X ray. Aku pun risau gak. Maklumlah sekarang ni sebok dengan kes H1N1 ( selsema babi ). Aku berdoa agar anak aku hanya demam biasa sahaja.


Nie gambar masa dia kat wad ( open ward ). Siap boleh posing lagi tu. Tadi nangis bagai nak pecah hospital ni. Boleh lak dia tak nak duduk kat hospital. Ajak aku balik rumah. Sabar je la...








Jam 6.00 pm aku ditukarkan ke wad Dahlia D18. Kat sini satu bilik dua katil. Dah rasa cam duduk kat hotel lak. Nanti nak bayo baru tau peritnye. Kat sini selesa sikit tapi rasa rugi gak coz katil ada dua, tapi aku kene tido satu katil ngan Abil. Dia tak bagi aku tido kat katil aku.

Demam Abil dah kurang sikit. Dari jam 3.00 pm tadi sampai jam 9.00 pm catatan menunjukkan dia dah tak demam. Tapi lepas jam 9.00 pm suhu badan dia naik balik. Catatan 39.4 C. Aku cepat2 bagi tau nurse. Lepas masuk ubat kat bontot suhu badan turun balik. Waktu nie jam 12.08 am Abil tgh ambil ubat gas dan ubat demam. Semoga Abil cepat recover. Harap2 esok dia dah ok & boleh balik.


Sempat lagi tu aku ngan Abil posing. Tgk le muka dia tu. tak larat. Kalau sihat.... dialah paling hero.


Ok lah. Semoga Abil cepat semboh.

0 comments:

Post a Comment

 

DIAMOND BAY Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008